Osoby, które chcą sprzedawać kosmetyki, zdają sobie sprawę, że dobre zdjęcie zachęca do kupna. Tylko jak wykonać interesującą fotografię, która zapewni nam sukces w sprzedaży? Na szczęście nie jest to bardzo trudne.

Aparat

Najlepiej robić zdjęcie aparatem. Przed fotografowaniem należy wyczyścić obiektyw. Wbrew pozorom, jest to dość istotny zabieg. Jeśli jednak nie mamy profesjonalnego sprzętu, możemy wykonać zdjęcie telefonem, o ile zdjęcia wychodzą względnie dobre.

Pora dnia

Istotną rolę podczas wykonywania zdjęć odgrywa światło. Przy zbyt mocnym świetle na opakowaniach produktów się ono odbija, przez co fotka nie wychodzi dobrze. W przypadku okresu świątecznego, choinkowe lampki są wręcz obowiązkowym elementem. Zwróć uwagę jak pada światło i kombinuj, wykorzystaj naturalne światło, by uzyskać upragniony efekt. Także zwykła lampka na biurko może posłużyć jako sprzęt do oświetlenia.

Tło

To, co znajduje się za produktem, nie powinno z nim konkurować. Jako tło dobrze sprawdza się jednolita powierzchnia, ściana, kartka, sweter, czy nawet kartka gazety. W aparacie możesz wybrać, zdjęcie zwykłe, czy może sepia?

Dodatki

W przypadku zdjęć produktu można użyć paru drobiazgów, ale nie powinno się przesadzać. Naturalne dodatki są lepsze niż sztuczne. Sprzedajesz perfum o zapachu pomarańczy? Możesz postawić obok prawdziwy owoc. Można też użyć drobnych dodatków, na przykład kwiatów, notesów czy kubków.

Kolorystyka

Główny produkt powinien być najbardziej rzucający się w oczy. kolorystyka powinna być względnie spójna i jednolita. Zbyt wzorzyste tło może dekoncentrować i odwracać uwagę. Sporo też zależy od eksponowanego produktu. Żółty płyn do kąpieli będzie się wyróżniał na czarnym tle.

Zwierzaki rządzą w internecie

Nic nie stoi na przeszkodzie, by nasz pupil towarzyszył nam w sesji. Większość osób lubi zwierzęta, czy to koty, psy, chomiki. Kocia lub psia łapka w tle może zostać bardzo miło odebrana, ponadto zwierzak przykuwa wzrok. Miłość do zwierząt jest uczuciem ludzkim, przez co widząc takie zdjęcie można odnieść wrażenie, że kupujemy od człowieka takiego jak my, niekoniecznie od organizacji.

Zdjęcia na Instagram

Oprócz fotki, warto zamieścić określone hasztagi oraz link do sklepu, aby ułatwić klientowi szybki zakup. Ponadto w mediach społecznościowych nie zajmujemy się wyłącznie sprzedażą, ale również pozytywnym wizerunkiem całej marki. Z tego powodu nie powinniśmy non stop bombardować followersów reklamami, a subtelnie przypominać o obecności danej firmy. Jak najbardziej można wrzucać inspiracje, cytaty, w zależności od grupy docelowej. Spróbuj się postawić w roli potencjalnego odbiorcy – czego szuka? Co jest dla niego ważne?

Spytaj o opinie

Przed zamieszczeniem danego w mediach, warto spytać znajomych o opinie. Osoby te mogą dostarczyć nam ciekawych pomysłów.

Wszystko zależy od twojej wyobraźni. Ilu twórców, to tyle pomysłów. Oglądajcie zdjęcia, szukajcie inspiracji i eksperymentujcie.